Informacje o zużyciu paliwa i emisji CO2
Informacje o zużyciu paliwa i emisji CO2 w samochodach osobowych (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie zestawień istotnych z punktu widzenia ochrony środowiska informacji o produktach - Dz. U. z 2004 r., Nr 98, poz.
Lp. | Marka | Typ | Wariant | Wersja | Nazwa Handlowa (Model) | Symbol wg. PKWiU | Rodzaj paliwa* | Pojemność silnika | Maksymalna moc silnika | Wartość zużycia paliwa** | Wartość emisji CO2**** | Maksymalna moc netto silnika elektrycznego ***** | Klasa pojazdu hybrydowego****** | |||||
Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary*** | Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary | |||||||||
1 | SUZUKI | AZ | CA3S | MT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,7 | l/100 km | 106 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
2 | SUZUKI | AZ | CA3S | MT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,8 | l/100 km | 107 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
3 | SUZUKI | AZ | CA3S | CVT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,1 | l/100 km | 115 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
4 | SUZUKI | AZ | CA3S | CVT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,2 | l/100 km | 117 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
5 | SUZUKI | AZ | DA3S | MT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
6 | SUZUKI | AZ | DA3S | MT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV |
7 | SUZUKI | AZ | CC3S | MT | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,6 | l/100 km | 125 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV |
8 | SUZUKI | HJ | B74B | MT/L | JIMNY | 29.10.21.0 | P | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 138 | g/km | - | kW | - |
9 | SUZUKI | HJ | B74B | MT/H | JIMNY | 29.10.21.0 | P | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 138 | g/km | - | kW | - |
10 | SUZUKI | JY | AD2S | MT | SX4 S-CROSS | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,6 | l/100 km | 126 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV |
11 | SUZUKI | JY | BD2S | MT | SX4 S-CROSS | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV |
12 | SUZUKI | JY | AH2S | AGS | SX4 S-CROSS | 29.10.21.1 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 5,6 | l/100 km | 123 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV |
13 | SUZUKI | JY | BH2S | AGS | SX4 S-CROSS | 29.10.21.2 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV |
14 | SUZUKI | LY | DD1S | MT | VITARA | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV |
15 | SUZUKI | LY | ED1S | MT | VITARA | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,8 | l/100 km | 131 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV |
16 | SUZUKI | LY | DH1S | AGS | VITARA | 29.10.21.1 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 5,6 | l/100 km | 126 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV |
17 | SUZUKI | LY | EH1S | AGS | VITARA | 29.10.21.2 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV |
18 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/L2 | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,9 | l/100 km | 110 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
19 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/L2 | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,9 | l/100 km | 110 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
20 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
21 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
22 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
23 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
24 | SUZUKI | MF | J91S | MT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
25 | SUZUKI | MF | J91S | MT5/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
26 | SUZUKI | MF | H91S | CVT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
27 | SUZUKI | MF | J91S | MT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
28 | SUZUKI | MF | J91S | MT5/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
29 | SUZUKI | MF | H91S | CVT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,5 | l/100 km | 124 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV |
30 | SUZUKI | XA5P | AXAP54 | AXAP54L-ZNXGBW | ACROSS | 29.10.22.0 | P/EE | 2487 | cm³ | 136 | kW | 1,0 | l/100 km | 22 | g/km | 174 | kW | OVC-HEV |
31 | SUZUKI | ZE1HE(S)(EU,M) | ZWE211(W) | ZWE211L–SWXNBW(1E) | SWACE | 29.10.22.0 | P/EE | 1798 | cm³ | 72 | kW | 4,5 | l/100 km | 103 | g/km | 53 | kW | NOVC-HEV |
* Wpisując rodzaj paliwa, stosuje się następujące skróty: P - benzyna, D - olej napędowy, M -
mieszanka (paliwo-olej), LPG - gaz płynny (propan-butan), CNG - gaz ziemny sprężony (metan), LNG - gaz ziemny
skroplony (metan), H - wodór, BD - biodiesel, E85 - etanol, EE - energia elektryczna, 999 - inne;
** średnie zużycie paliwa;
*** dla CNG jednostką miary zużycia paliwa jest m³/100 km;
**** średnia wartość emisji CO₂ W przypadku warianto-wersji dla których producenci pojazdu dysponują danymi w
zakresach, w tabeli zawarta jest informacja o najwyższej wartości z tego zakresu.
***** Tylko dla pojazdów hybrydowych
****** OVC HEV pojazd hybrydowy z doładowaiem ze źródeł zewnętrznych, NOVC HEV pojazd hybrydowy bez doładowania
ze źródeł zewnętrznych
Dane dotyczące zużycia paliwa, energii elektrycznej i emisj CO₂ wynikają z światowej zharmonizowanej procedury
badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową bardziej realizstyczną procedurą pomiaru. Procedura ta jest
szczegółow uregulowane w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniającym
rozporządzenie (WE) nr 715/2007
Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji
zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do
informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i
Rady,
rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylającym rozporządzenie
Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz. U. UE. L. z 2017 r. Nr 175, str. 1 z późn. zm.). Od dnia 1 września 2018 roku WLTP
zastąpiło w pełni nowy europejski cykl jezdny (NEDC) w pojazdach kategorii M1. Ze względu na bardziej realistyczne
warunki badania
wartości zużycia paliwa i emisji CO₂ mierzone na podstawie WLTP są w wielu przypadkach wyższe od wartości mierzonych
na podstawie NEDC. Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO₂ zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych
jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. Poza wielkością zużycia paliwa przez samochód,
również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji
CO2 przez samochód. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.